Zoeken in deze blog

vrijdag 16 november 2012

Wandeling 32 & 33

De afgelopen dagen heb ik niet op mijn blog geschreven, maar wel gewandeld. Woensdag niet, toen had ik zo'n volle trainingsdag dat er niet meer in zat dan een tripje van mijn zaal naar het restaurant en terug. Dat gaf ook niet. Maar donderdag was anders. Ik merk dat zich iets begint te keren. Ik wandel niet meer omdat ik me dat voorgenomen heb, maar omdat ik wíl wandelen. Nu, na ruim dertig van de veertig dagen merk ik dat ik zoveel profijt heb van dat wandelingetje dat ik het ga missen als ik binnen blijf hangen. Die kleine wandelingetjes van een half uurtje of langer beginnen mijn dag te kleuren. Het geeft me tijd om te denken, ontspannen, op nieuwe ideeën te komen en iets los te laten van de stress waarin ik soms zit. Dat had ik wel bedacht van te voren, maar dat ik het nu begin te ervaren is toch leuk.

Vandaag liep ik op Landgoed De Horst in Driebergen, op zoek naar een stel rood met witte stippen onder een kastanjeboom. Dit op aanraden van een collega. Het duurde lang voor ik ze vond, en ondertussen kwam ik schimmelende zwammen tegen, een spons onder een boom en zag ik dat de bomen die eerder deze week nog goudgloeiend in de zon stonden, nu echt kaal aan het worden zijn.

Geen opmerkingen: